پرشواز

هر آدمی یه کتابه

پرشواز

هر آدمی یه کتابه

سفیدی لشگر

جلو میرویم..تلق تلق تلق....لنگ دنیا میایم کور و کر و احمق...اصلاح میشیم...غریزه رو به روز میکنیم...هرکی یه چیزی میگه..یکیشو که درد کمتری داره قبول میکنیم...دلیل خلقت یادمون میره...نمیشه از پستون جهان شیر معنویت خورد...میگن خشک شده...میبینیم...ترسیدیم...بزرگترین دشمنمون بدنمون شده...دم دماغمون جنگه...ظرف یکسال سکه 3 برابر شده و حقوقمون ثابت مونده...با خودت میگی باس برعکس باشه و نیس و احساس میکنی نمیکشی این همه پارادوکسو و شروع میکنی روزا رو به هم چسبوندن...این وسط عشق کمکت میکنه؟ببینیم و تعریف کنیم.

پارادوکس های گذشته و اکنون

- من میخوام بخوابم خوابم نمیاد٬ میخوام نخوابم خوابم میبره!

- میخوام فیلم نگا کنم بقیه میخوان کارتون ببینن  !

- ایمیل اومده برام٬ باز میکنم توش نوشته وا-یا--گرا ..

- سر صبح به همکارم سلام میکنم سلامش مثه خرناسه گاومیشه یک ساعت بعد که میاد تو دفترم مثه بیانسه میگه :سلام !

- ساعت ۷ پامیشم برم سر یه جلسه مهم و وقتی میرسم به خیال خودم یه ربعم زودتر میفهمم ساعت یکساعت کشیده جلو و من باس جواب خنده فراشو بدم به ریشم!

- میایم به یاد دوران کودکی بزنم رو اف اف همسایه در برم .میزنم.چند دقیقه بعد همسایه زنگ اف اف ما رو  میزنه و میگه خجالت نمیکشی خرس گنده! بعدا از آیفون تصویری متنفر میشم!

-  جواب مسیج های لوس رفقا رو میدم.سوار ماشین میشم.میرم سمت خونه.پنچر میکنم.آچار ندارم.یام که نیست.کنار بلوار پارک میکنم.میخوام زنگ بزنم داداشم .شارژ ندارم! باس منت مردمو بکشم .سر ۲۰۰ تومن!

- طرف لندکروز داره خونه نداره ..همسایه ما پراید داره با سی تا آپارتمان! خاک برسرم .یعنی من به این مخلوط ضد بشر حسودی میکنم.؟! سال ۸۸ ته! بعله که میکنم!

- وسط راه پله های طبقه پایینم .یه هو یادم میره برا چی میخوام برم پایین.مکس میکنم.بر میگردم بالا.یادم میره کجای خونه واستاده بودم که اونجا تصمیم گرفتم برم پایین.اگه یادم میومد میرفتم همونجا و به ایین فکر میکردم!.ولش میکنم!

- برا ماشینم ام پی تری پلیر میخرم.بهترینشو.کلاریون اصل.خوشحالم.داداشم میگه ام پی فور پلیرشم  اومده!

- یه کتاب از سلین میخونم یه کتاب از احمد محمود یه کتاب از سعدی یه کتاب از آرتور میلر.همیطور الکی!آدامس چشم!

بازی...

الم یجدک یتیما فاوی و وجدک ضالا فهدی و وجدک عائلا فاغنی....تو یتیم نبودی که ما پناهت دادیم؟تو گمراه نبودی که هدایتت کردیم؟تو بی کس نبودی که برات همسری فرستادیم؟....

ای دل چه اندیشیدهای در عذر آن تقصیرها

زان سوی او چندان وفا زین سوی تو چندین جفا

زان سوی او چندان کرم زین سو خلاف و بیش و کم

زان سوی او چندان نعم زین سوی تو چندین خطا

زین سوی تو چندین حسد چندین خیال و ظن بد

زان سوی او چندان کشش چندان چشش چندان عطا

چندین چشش از بهر چه تا جان تلخت خوش شود

چندین کشش از بهر چه تا دررسی در اولیا

از بد پشیمان میشوی الله گویان میشوی

آن دم تو را او میکشد تا وارهاند مر تو را

از جرم ترسان میشوی وز چاره پرسان میشوی

آن لحظه ترساننده را با خود نمیبینی چرا

گر چشم تو بربست او چون مهرهای در دست او

گاهی بغلطاند چنین گاهی ببازد در هوا

گاهی نهد در طبع تو سودای سیم و زر و زن

گاهی نهد در جان تو نور خیال مصطفی

این سو کشان سوی خوشان وان سو کشان با ناخوشان

یا بگذرد یا بشکند کشتی در این گردابها

چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان

کز گنبد هفت آسمان در گوش تو آید صدا

بانک شعیب و نالهاش وان اشک همچون ژالهاش

چون شد ز حد از آسمان آمد سحرگاهش ندا

گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت

فردوس خواهی دادمت خامش رها کن این دعا

گفتا نه این خواهم نه آن دیدار حق خواهم عیان

گر هفت بحر آتش شود من درروم بهر لقا

گر رانده آن منظرم بستست از او چشم ترم

من در جحیم اولیترم جنت نشاید مر مرا

جنت مرا بیروی او هم دوزخست و هم عدو

من سوختم زین رنگ و بو کو فر انوار بقا

گفتند باری کم گری تا کم نگردد مبصری

که چشم نابینا شود چون بگذرد از حد بکا

گفت ار دو چشمم عاقبت خواهند دیدن آن صفت

هر جزو من چشمی شود کی غم خورم من از عمی

ور عاقبت این چشم من محروم خواهد ماندن

تا کور گردد آن بصر کو نیست لایق دوست را

اندر جهان هر آدمی باشد فدای یار خود

یار یکی انبان خون یار یکی شمس ضیا

چون هر کسی درخورد خود یاری گزید از نیک و بد

ما را دریغ آید که خود فانی کنیم از بهر لا

روزی یکی همراه شد با بایزید اندر رهی

پس بایزیدش گفت چه پیشه گزیدی ای دغا

گفتا که من خربندهام پس بایزیدش گفت رو

یا رب خرش را مرگ ده تا او شود بنده خدا

 

اورجینال فووول!

موری مر گاو را گفت: آه ای پدر خر تر از من.کلیله و دمنه مر تو را نوشتند و تو سواد نداری که بخوانی و بی پروا در حال گام زدنی و چه برادران نازنینی از من که به دیار عدم کشاندی.آخر خدا را کتاب مر تو نوشته اند و بر تو باری از سواد نه! من که آگاهم کتاب مرا چه فایده؟!آه این پارادوکس چگونه در یابم؟!

ناشکری

ویییییییزززززززززززز....وییییییییییزززززززززز...ای بابا....کیش کیش..چخه...وییییییییززززززززز....ویییییززززززززززز....ای بابا ...تو هوا به این سردی تورو کجا زاییده ننت...........وییییییزززززز وییییییییییزززززز.....شلق!!!! آخ لپم پدر سگ ....واسا چراغو رو شن کنم دهنتو....+18  ....ای بابا کوشی؟...ویزویزک؟!!!......میخوام بخوابم پدر نامرد.....برم چراغو خاموش کنم...یه ربع بعد به سبک کتابای تن تن....ای ورپدرت لعنت ...اتاقمو عوض میکنم.....و این طوری زندگیمم عوض شد...تو اون اتاق عقرب بود.

pنوکیو

جلو نمیرود این گاری زنده گی.یاد اون داستان پینوکیوکک می افتم همی که رفت به شهر احمق ها...همانجایی که آب و آرد می لمبانده خیک بر آتش می نهادند....جلو نمیرود این گاری زنده گی....گویی پالایش شدیم.مثل لجن های ته لوله گیر کرده ایم و سره با ناسره مخلوط.انگار هرچه انسان نیک بوده تصعید شده به یوروپ و انگلیز و بخارا.عده ای سوسک نیز همی از این کپه کثافت مشغول تغذیه.هلپ هلپ.خر باش صحبت از بوی سنبل کن.از ناله نی کن.تقبیح بوی زشت و عفن کن.کردی ،برو برتن کفن کن.درگیریم.همه جور فساد.فساد فامیلی یعنی آقای درویشی! هتل دار است.فساد عق.یدتی یعنی پسر فلان قدیس زن .باز است.فساد ما.لی یعنی کله اقتصاد دزد است.فساد اخلاقی یعنی یک عدد حمال قاتل سی زن است...فساد فساد فساد.سلام بر بی نو کیو .باز کن پنجره را ، من هم از شهر شما رندانم.